Wke

Hur man skriver planer simma lektion för nybörjare simmare

Vill du lära dig ett enkelt sätt att bygga en bra lektion plan för dina nybörjare simmare? Det är lika enkelt som 1-2-3! Läs på!

Steg

Hur man skriver planer simma lektion för nybörjare simmare. Bestäm vilken kompetens är mest åldersanpassad att lära dina nybörjare simmare på en daglig basis.
Hur man skriver planer simma lektion för nybörjare simmare. Bestäm vilken kompetens är mest åldersanpassad att lära dina nybörjare simmare på en daglig basis.
  1. 1
    Bestäm vilken kompetens är mest åldersanpassad att lära dina nybörjare simmare på en daglig basis. Åldern på dina elever inte diktera vad kompetens är lämpligt, men i allmänhet, kommer du att tillbringa tid varje klass på sparkar, andningskontroll, håller andan, in-line spark (liggande sparka), back kick, och någon typ av simma (beroende på ålder och skicklighet beredskap).
  2. 2
    Bestäm en åldersanpassad totaltid klass längd. För förskolebarn, 20 - 30 minuter är standard. En viktig fråga på om du går 20, 25, eller 30 minuter är antalet barn i klassen. En 20-minuters klass kan vara tillräckligt för en privat lektion för en 3 eller 4 år gammal - men tiden räcker inte om du har två eller fler barn i klassen. I så fall, gå med en 25-30 minuters lektion för nybörjare förskoleåldern simmare.
  3. 3
    Bestäm hur mycket tid du kommer att tilldela varje färdighet så att du kan spendera lite tid på varje av de färdigheter du vill att din student att lära sig. Naturligtvis kan det finnas klasser där man inte får igenom allt och det är okej. Men var noga med att inte "stanna för länge welcome" på en viss färdighet och inse att det finns både skicklighet och självförtroende överföring. Med andra ord, när ett barn blir mer skickliga på en färdighet som hjälper hans / hennes förtroende för att förbättra andra färdigheter och vice versa. Ett tips, alltid försöka spendera tid på "swimming färdighet" som vanligen tilldelas i slutet av klassen. Som en tumregel - om du ska hoppa över något, hoppa över en borr i stället för den huvudsakliga skicklighet.
  4. 4
    Bestäm en uppsättning tongångar för varje färdighet. Till exempel, slutprodukten för "in-line spark / liggande kick" skulle vara att barnet kan sparka med ansiktet i vattnet, utsträckta armar för 10 meter eller så utan flytkraft rekvisita. Men progressionen du förutbestämma kan vara i tre etapper: Etapp 1: Använd en skivstång, armarna utsträckta, blåsa bubblor. Steg 2: Använd en skivstång, armarna utsträckta, ansiktet i vattnet. Steg 3: Eliminera skivstång, förlängda armar, ansikte i vattnet.
  5. 5
    Bestäm vilka signaler eller slagord du kommer att använda för varje färdighet. Till exempel, när undervisningen andningskontroll, kan dina slagord vara "andas i munnen, blåsa ur munnen och näsan."
  6. 6
    Bestäm vilken utrustning, leksaker, eller rekvisita som du behöver för din klass. Till exempel kanske du vill ha kick-styrelser, nudlar, skivstänger, etc. tillgängliga för din klass.
  7. 7
    Bestäm en generell kompetensnivå som du kommer att kräva att studenten behärskar innan avancera din student till ett nytt slag, kompetens, etc.