Wke

Hur man markerar en baseball styrkort

Hålla värdering kan vara ett bra sätt att hålla involverad i spelet. Det är också en användbar färdighet att ha om du är på en baseball team, eftersom det tillåter dig att hålla bättre koll på statistik, trender, och resultatet av spelare i laget. Även "hålla boken" kan verka lite skrämmande i början, det är egentligen ganska enkelt.

Steg

Hur man markerar en baseball styrkort. Fyll i styrkortet med de nödvändiga omständigheterna i spelet.
Hur man markerar en baseball styrkort. Fyll i styrkortet med de nödvändiga omständigheterna i spelet.
  1. 1
    Skaffa ett styrkort. De flesta högre nivå arenor sälja dem, antingen på egen hand eller tillsammans med ett program av något slag. Om du är osäker på tillgången på stadion du ska gå till, med en snabb online-sökning kan du lätt hitta baseboll styrkort för att skriva ut och ta med dig till spelet.
  2. 2
    Fyll i styrkortet med de nödvändiga omständigheterna i spelet. Detta kan inkludera, men är inte begränsat till, de lag som spelar, lineupen, domarna, fältet, starttid, och tränarna.
  3. 3
    Skriv varje spelares nummer, namn och läge nummer i facket, med en spelare per två eller tre kortplatser (eller en per "stora torget"). För hjälp med positionsnummer, se "Spelarinformation" tabellen nedan.
    • Om någon har en utsedd slagman, skriver DH i första spåret och positionen spelaren i det andra facket.
    • Om det behövs / önskas skriva bänken spelarna på undersidan av styrkortet, med ett för varje slits. Det är bara om du har problem att komma ihåg vem mer är på laget i fall de kommer in för ett byte. Det finns inget behov av att skriva sin ställning, eftersom de ännu inte är i spelet.
  4. 4
    Håll koll på bollar och strejker i den givna rutnätet. Bollar hålls i raden med tre rutor och strejker i rad med 2.
    • Du kan använda kontroller, snedstreck, X, siffror, eller vad du är bekväm med. Vissa människor använder olika snedstreck och X är att ange om smeten svängde eller tog kontakt, medan andra använder siffror för att ange i vilken ordning de platser kastades. Detta är särskilt användbart eftersom det tillåter andra att se utvecklingen av på bat.
    • Om en foul bollen slås med två strejker, helt enkelt göra en punkt (eller nummer, beroende på din stil) som sträcker sig från raden av strejker. Fortsätt denna efter behov.
  5. 5
    Notera resultatet av på bat med både förkortningar och markeringar på liten diamant.
    • Om smeten är slut, gärna skriva resultatet i stora bokstäver över diamanten och vara säker på att markera (i det nedre högra hörnet av rutan) vilka nummer ur de av omgången (dvs. 1, 2, eller 3 ).
    • För dubbla och tredubbla spelar ska du markera outs i den ordning som de hände i den lilla rutan i nedre högra hörnet.
    • Se tabellen nedan om "sätt att göra en Out" för de vanliga förkortningar.
      • Vissa människor sätter asterisker (*) eller utropstecken (!) När en Fielder gör en spektakulär pjäs.
    • Om smeten blir på basen först, rita raka linjer på den lilla diamanten som anger spåret av smeten. På sidan av den sista raden, skriva en av dessa förkortningar i små bokstäver bredvid.
      • Vissa människor gillar att rita där bollen slås för större noggrannhet. De drar oftast en linje som kommer från hem plattan till den plats där bollen slås, med en heldragen linje för en boll i luften eller en streckad linje för en boll på marken.
    • Om under någon punkt efter bollen sätts i spel, en löpare poäng, sedan markera ner hur många RBI är slagman får i utrymmet. Om ingen finns, skriv det under diamanten.
    • Följa utvecklingen av de löpare som använder en liknande uppsättning förkortningar och linjer anger löparens framsteg och hur att framsteg skett (dvs., om löparen flyttas från första till tredje på en enda dra en linje från första till andra och andra till tredje och skriva 1B i det övre vänstra hörnet).
    • När en löpare poäng, skugga i sin Diamond för enklare referens.
  6. 6
    Vid slutet av en inning, markera de nödvändiga statistiken i rutorna under kolumnen.
    • Om ett lag slår runt ordning, helt enkelt ge flera kolumner till denna omgång och skriva siffrorna därefter.
    • Du kan hålla koll på att skriva antalet kastat den omgång genom att skriva den till vänster om inningen numret. Du kan hålla koll på de totala platser kastas genom att skriva den till höger om inningen numret.
  7. 7
    När en spelare byts in, skriva sitt namn, antal och placering under den spelare som de gick in för och rita en lodrät linje mellan de omgångar som det hände. Fyll också i omgångar rutan i utrymmet till höger.
    • Om det finns en förändring i pitching, en horisontell linje mellan den sista smet av den gamla kanna och den första en av de nya kanna. Också skriva nya kanna namn i rutan på botten.
    • Om en spelare ändrar position, rita en vertikal streckad linje mellan omgångarna som det inträffade.
  8. 8
    I slutet av spelet, gärna statistiken stämmer batting och pitching statistik i de utrymmen som för en god representation av spelet.

Styrkort förkortningar

Spelarinformation

Positionsnummer
Position Antal
Pitcher1
Catcher2
Första baseman3
Andra MLB4
Tredje Baseman5
Shortstop6
Vänster Fielder7
Center Fielder8
Högerfältspelare9
Speciellt HitterDH

Sätt att göra en ut

Out Förkortningar
Resultat Förkortning Exempel result Exempel förkortning
Överstrykning svängandeKSwing och en missK
Överstrykning tittarBaklänges KKallade tredje strejkBaklänges K
GroundoutAntalet spelare som satte in det följt av numret på den spelare som fångade detShortstop fält den och kastar den första MLB6-3
FlyoutAntalet spelare som fångade detCenter Fielder fångar den8
LineoutL följt av numret på den spelare som fångade det2nd Baseman fångar denL4
Utan hjälp PlayAntalet spelaren som gjorde pjäsen följt av UPitcher fält det och taggar löparen (eller bas)1U
Fångad foul bollF följt av numret på den spelare som fångade detTredje Baseman fångar den i foul territoriumF5
OffraflugaSF följt av numret på den spelare som fångade detVänster Fielder fångar denSF7
OfferbuntSB följt av numret på den spelare som satte in det följt av numret på den spelare som fångade detStoppare fält det och kastar till första BasemanSB2-3
Dubbelklicka Play:
För löpare:Antalet spelare som satte in det följt av numret på den spelare som fångade detShortstop fält den och kastar den till andra basemanen6-4
För smeten:Samma som löpare, men lägg i spelaren som fångar bollen följde nästa av DPShortstop fält den och kastar den till den andra basemanen som kastar den till första MLB6-4-3 DP

Spårning träffar

Hitting Förkortningar
Resultat Förkortning Exempel result Exempel förkortning
Single1B
Dubbelklicka2B
Trippel3B
Home RunHR
Hit Genom PitchHP eller HBP
WalkBB
FelE följt av numret på den spelare som begått feletDen shortstop bobbles bollen och kastar den bortE6
Fielder s ChoiceFCMed en löpare på första, är en grounder hit till den andra basemanen som bara blir lead löpare ut (det Fielder har gjort ett val att inte försöka få slagman ut).FC
Tappade Third StrikeK

Tracking baserunning

Running Förkortningar
Resultat Förkortning Exempel result Exempel förkortning
Stulna BaseSB
StulitCSKastas ut från catcher vid försök att stjälaCS
Plockas bortPIKPlockas bort av kannaPIK

Tips

  • Öva hålla poäng av spel du tittar på TV för att hjälpa dig vänja sig vid att hålla upp med spel.
  • Inte alla styrkort omfattar platser för att hålla koll på bollar och strejker.